Saturday, November 20, 2010

Mari menyerang ena!

salam &hai
aku nk luahkan sesuatu.pasal diri aku ni yg terlalu defensif sampai tak mampu untuk menyerang orang lain.Aku simple. tu jerk.aku rase diri aku mudah & simple.mungkin org tak perlu tensen kot dgn aku sbb aku bukan jenis overconfident tak tentu pasal or jenis riak tak henngat dunie.dan aku juge bukan jenis nk gaduh lame-lame.kejap je kot.sbb bg aku x elok gaduh lame2..tah la..kadang-kadang aku rs aku ni lembik sgt & terlalu kesian kt org.
aku selalu pikir org ni mcm mane nanti? nanti die susah mcm mane? dgn sape die nk mintak tolong? aku ade perasaan yg kalo aku x dpt tolong aku mcm susah ati..eh aku bkn nk kate aku baik..ni bukan baik kot..tp mcm terlalu baiik n lurus sampaikan org mudah amik kesempatan.dlm byk hal kalo aku bergaduh dgn kawan baik of coz aku bagi die menang.bior la ...dr bergaduh tak tentu hala...masing -masing nk menang baik aku bg die menang jer.senang setel.tapi lepas tu aku yg sakit hati sbb aku pasti ingt aper mende perkataan yg org tu serang kt aku.(dendam kah aku?)ntah la.
aperpon aku mengamalkan konsep kalo org tu tengah marah...aku akn ellakkan dr mengata or counter attack blk org tu.(sebaliknya aku diam ajer..rilek..bertenang,...istighfar)...aku terime jer setiap sindiran,perlian,hinaan...takpe..aku terima..Allah yang jd Saksi walopon yg tau hanya aku dgn dia.bodoh ke aku? tapi bg aku...tu jer kot kaedah terbaik dr melawan dan menyerang antara satu sama lain sampekan segala kenangan indah ketika bersama dh terpadam hanya krn salah paham yg setitik air jer.takpe lah..aku berdoa smg org-orang yg berbuat begitu akn sedor akan sikap masing-masing..dan mungkin akan ade org buat blk kt die spt mane yg aku kena? entah..biorla...aperpon ena.selagi masih terdaya dan termampu...bersabar lah dgn kerenah manusia ...Ya Allah..berikan lah aku kesabaran menghadapi kerenah-kerenah manusia ini...ameen....Ya Rabbal Alamin....


2 comments:

shashazura said...

takpe ena. ko jd je diri ko. cuma, kalo situasi tu memerlukan ko "keluar: dr confort zone ko, ko kena lakukan. kita mungkin boleh berfikir secara matang, cuma ada segelintir yang tak faham mcmana nak jd lebih matang.

PUAN THALHA : said...

ena, tengok situasi juga. tak boleh nak menyerah saja all the time. memang berdiam dan sabar lebih baik, tapi kene ada batas dan hadnya bukan?
apapun, you take care dear :)