Sunday, October 11, 2009

Rahsia Ikan Tapah..knp?

salam sume

aha...sblm ni aku ade post entry psl Ikan Tapah..aku ade kaitan dgn kisah entry tu...
tah la ...aku xtau nk caye ke x...emm..

aku penah di beritahu mak aku spy jgn sesekali mkn Ikan Tapah byk kali gak die pesan..
hmm..sebenornye..kebetulan pulak opah aku berasal dr kampung Pulau Tiga kt Kampung Gajah,Perak..kg Pulau Tiga ni terletak di tebing Sungai Perak...mungkin ade kaitan dgn pantang larang tu...ntah la...ke opah aku ade kaitan dgn sejarah Pak Kaduk? Wallahhualam..aku x pasti..
rs nye nanti aku nk korek2 dr opah aku....

mak aku penah cite..ade org penah kena sakit kulit...psl ade kaitan dgn ikan tapah...mybe termakan kot....pastu org tu gile2 nye sakit kulit...pastu bile jmpe penawar yg mcm entry aku td..br org tu pulih n sembuh dr sakit kulit...

hurmmm..aku br terpkir psl Ikan Tapah ni br kejap nie...n terus wat research kt internet..
aku x sangke lak famili aku...terutama belah famili mak aku ade pantang mkn ikan tapah ni..

nmpknye kene ade sesi interview dgn opah aku ni,tanye die psl ikan tapah...sekian...

0 comments: