Tuesday, December 28, 2010

ape tahap down to earth? merendah diri

aku pelik sangat pelik,,kekadang orang ckp die tak suke orang sombong..dok nasihatkan org lain plzz down to  earth tp org tu aku tengok tak down to earth pon.
jadi aper maksud down to earth pd anda semua? menunjuk2 barang2 mewah.."setiap kali status di fb keluar "bought two pairs of charles & keith shoes"  is that shows u are down to earth???  atau pon " thought about to buy LV tote bag!" tu merendah diri kah pd pandangan anda sekalian? dan mcm mane pulak kalo orang yg menyatakan die tak suke org sombong tapi dgn bangga dan riak menunjuk kan kete honda baru latest yg die drive sekarang nie? siap tunjuk gambo stereng kete H dan post pd FB...(aku rase org kaye mcm tan sri syed mokhtar al bukhary pon tak buat mcm nie..yeah aku respek same tan sri syed mokhtar nie..kaye tp humble)
aku rase orang mcm ni tak sedor yg diri die sebenornye yg riak dan menunjukk2...c'mon la..orang lain dh super duper kaye dr ko..duit kepok2..tp takde pon kecoh takat dpt beli charles & keith..membe aku beli charles & keith tak bising pon..aku rase orang mcm ini..die tak penah lagi  kenal dgn orang yg betoi2 down to earth dlm erti kate sebenar2nya..die tak penah jumpe org jenis mcm nie..bagi aku orang mcm nie kalo org kawan ngan die pon mungkin sbb die ade brg2 branded...tah2 kawan2 yg dok melekat kt die tak ikhlas..bg aku down to earth dlm erti kate sebenar is mcm tan sri syed mokhtar albukhary & juge spt pakcik2 & makcik2 sedara aku belah keluarge mak aku...sebelah side keluarge belah mak aku mmg humble dan aku hormati sikap deme itu...bg aku org yg jarang dpt..dan baru nk senang mmg ade perangai suke menunjuk2 (show off) sume yg die ade..mcm nampak sgt ke batak kan nye itu.dan sikap kejakunan nyer..kalo org yg dh mewah dan bersyukur mesti die tak buat perangai mcm tu..dok je dendiam..x perlu kecoh2 pon...tp mmg ade depan mate..tah le..mungkin aku di kelilingi org humble dan sederhana tp pd mase yg sama sekeliling aku ade gak mcm orang yg suke menunjuk2..tolong la aku rimas dgn org2 riak nie..mcm die dh senang beno...samb lagi lain..mgkin ini part 1 kot..kalo rajin ade lg entri part 2..salam



0 comments: