Tuesday, October 4, 2011

ragam org,kerenah orang

salam & hai ...
pelbagai cerita di bulan september hinggalah oktober sekarang nie.
sedang menghadapi kerenah/ragam orang yg bg aku dh penat nk hadapi lagi semua tu
sangkaan aku di umo 29 thn nie aku dh tanak amik pot perkara remeh temeh krn fokus kt kl nie
hanya utk mencari rezeki utk meneruskan survival kehidupan.
perkara yg aku belajor   :
aku rase lebih baik buat hal sendiri.jage diri sendiri.jage periuk nasik sendiri dr berbaik or rapat dgn org tapi org tu di belakang menghentam kite mengutuk kite...
tp bile aku buat hal sendiri, di kata kan pulak aku nie nk mengasing kan diri walaupon niat aku bukan la spt itu.ntah la..susah nk puaskan hati semua orang.
kpd org tu...ko x kenal aku siapa...ko x kenal mak ayah aku.famili aku.jd aper judge ko terhadap aku tu semua x penting sbb ko bukan kawan baik aku.ko cume kenal sbhgn dr diri aku bkn sepenuh nya.
aku x perlukan kawan baik lagik..cukup siti nani saudiar je n siti safura jer..sekian terima kasih

pengajaran: jgn terlalu baik or terlalu rapat dgn org yg baru ko kenali..sbb org tu x semestinya ikhlas berkwan dgn kita.

mood : sedih,benci,terkilan.

3 comments:

safura said...

ena..kadang - kadang orang mmng ikhlas berkawan.cume diaorg suke cross the limit.aku tak tau ko wat cm ne..tp takat ni, ape yang aku buat..is to show them the limitations..(maksudnye mind your own business)
take care..

O Ena O said...

hai safura!!hehehe hope ko sehat sejahtera di samping husbband n anak2 ko..ko dh abeh berpantang????
emm..yg psl entri aku kali ni sbb aku bengang dgn slh sorg membe aku kt opis nie...die dh mmg cross the limit...spt yg ko kenal ena mcm ner...dan die mcm rendah2kan aku mcm bodoh2 kn aku nk ajor semua bende.selama ni aku diam...aku tgk gelagat die yg suke berlagak tuh...so last khamis aku dh ilang sabor..aku sembur die blk...die mcm rendah2 kan aku ..huhuhu ..ermm btol kate ko..myb care aku nie nampak aku naif..n aku silap dgn cara mcm tu...tah la safura..bile aku bertindak utk defend diri sendiri..ckp2 belakang kate aku mcm2...
aperpon aku amik pengajaran dr semua yg berlaku ni..aperpon ko n nani mmg salah sorg dr inspirasi aku utk aku jd wanita yg kuat semangat n tabah, smg ko pon same safura serta di limpahi kebahagiaan yg berkekalan dlm hidup ko..insya Allah ameen...:)

safura said...

Hmmmm..ye lah..kdg2 LEMAS dibuatnye..tak pe lah..mungkin mase ni adalah rempah ratusnye tak berape nak sedap..bole buat bekal dimasa hadapan..ko matang orgnye. sekurang2nye berdiam diri melambangkan kematangan kita. Ameen..