Thursday, December 31, 2009

Kisah-kisah ena di thn 2009

 2009 bakal melabuhkn tirai bbrp jam jer lg...cewah tgh mlm ni la ..
alhamdulillah..di thn 2009 ni byk memberi kenangan manis pd diri aku..sbb ade di antara impian aku tercapai pd thn 2009 nie..
di antara impian itu termasuk la dpt keje yg berpatutan dgn aper aku nak ni.alhamdulillah.
tp aku x lupe pd keje2 yg penah aku buat selama ni..sbb memberikan pengalaman bermakna pd diri aku sendiri.
antara keje-keje yg penah aku buat adalah :-


1) Pizza hut--ni aku start keje dgn amik order..deal dgn customer..penah kene maki dgn customer.
kene perli dgn customer..handle customer kerek..handle customer yg jarang mkn pizza..n mcm2 lg..
tp pengalaman2 pahit ni mengajar aku lebih matang dlm menghadapi ragam2 org..
tp ade jugak penglaman yg bes kt pizza nie..aku dpt tips dr customer...n aku bleh get along dgn customer..sbb bile aku layan die baik2 ...die akn baik dgn aku blk..alhamdulillah..aku ade jmpe customer2 yg mcm nie..rindu lak kt korang sume...tp aku benti sudahnya sbb nk samb lik stadi aku yg tergantung lameeeeeeee....yer aku extend sbb tu aku lmbt konvo...


2) Part time promoter Sinar Harian

haaa ni aku keje sambilan jer..ade le dlm 3 bln aku keje..keje ni gaji hari..rm30 sehari...jadi la kan dr x keje nganggur x buat aper...tp aku suke keje nie sbb deal dgn org...lgpon keje ni byk jalan2..dah la aku ni suke jalan2...hehhehe..mcm2 pengalaman yg aku kutip spjg keje as promoter part time nie.
o lupe lak..ni aku keje dgn kompeni karangkraf..aku dpt keje ni dr besfren aku nani yg bgtau aku karangkraf ms tu nk pakei org prmoter
ms tu paper sinar harian bru je nk kuor...1st edisi utk kl & selangor..


3) CSE..hah ni koje plg tensen berbanding keje kt pizza hut!..waahh gile laaa.koje call centre perlu wajib kesabaran mental yg tinggi.....bleh cpt aku dpt darah tinggi keje kt call centre nieh....oiii gileee aku bernanah je hati hari2...x sanggp oiiii...aku penah kene maki 1jam dlm tepon argh mmg tensen...
tp pd sape yg bese keje call centre...mesti dh x heran dgn sume nie...
jd pd sesape yg penah keje call centre tu aku phm nape kome tensen2 hari2 smpei nk resign.
pastu keje shift plak.....adoiiii ni yg letey......


4)Praktikal kt KWSP--haaa ni keje rilek..ms tgh prektikal...2 bln je kt cni..tp bes sbb membe aku ajak n sharmila pon pektikal kt cnie....mmg bes! sume akak2 n abg2 yg keje kt ctu pon bes!!!  kt cni aku bwk buat keje filling...kdg2 kene col kompeni yg deal dgn EPF..


5) TESCO.---- ni satu hal...aku betol2 terkejut....aku blah dr cni sbb aku rs aku xsesuai keje kt cni..tah la aku xde hati nk keje kt cni..mmg horror oke.....aku ingt aku keje tu mmg berbaloi la..tp rupe2nye x..
oohh tidakkk...maka aku pon blah dr ctu...


6) MRE---haa ni koje aku skang...syukur alhamdulillah aku suke dgn keje ni...keje yg memerlukan aku berckp n terus berckp...ni aku keje kt kolumpo...kt central plaza..name kompeni? rahsieee...hahaha..
alhamdulillah..aku mcm x sangkeee aku koje lame dh kt cni..berbanding dgn keje2 aku sblm ni yg aku keje kejap2 jer.. dgn koje nie....dpt la aku menanggung diri sendiri...tp tu la dok kolumpo kene la jimat2..


berbalik pd kisah aku (AKU MMG DH LARI TAJUKKK WEIII!) hahahaha..
thn 2009 ni aku rs penuh simbolik sbb aku dpt berjmpe semula kwn2 lame...spt adah,nik azrin noor..kwn2 sekolah yg dh lame x jmpe kt fesbuk,shai sailor(ko tau ko sape kalo ko bc blog aku nie)..ina dollah n husband die..marina mukhtar...marzuna...anim....wahh aku terlupe lak..ramei lg.......x sangke dpt jmpe kome sume..


paling x sangke adah la...die jd photographer utk majlis kawen adik aku...adah stil org yg same...sempoi & peramah...shai sailor haa mamat nieh lg laaaa...7 thn x pernah jmpe sbb kenal die kt mirc je..walopon dh x contact..tp aku stil ingt kt ko la wei..sbb ko member aku..aku dh x kisah dgn aper yg jd...asalkan ko bahagia dgn cik nani...ameen......


haaaa..berbalik pd impian...salah satu impian aku 2 thn sblm ni adalah nk beli kereta..alhamdulillah tercapai..
tp kesian kt kete daihatsu charade aku yg terpaksa di jual sbb masalah gear..huwaaaaa....
ckp psl beli kereta..ni adalah pilihan terakhir aku sbb aku rs  blm mampu lg nk pakei..tp apekan daya...kete digi aku tu dh buat hal..tepakse la bli kete baru...
aku pakai kete daihatsu charade tu dh lammeeee..2thn aku pakei...2007-2009.huwargh...sedih2...byk kenangan aku dgn kete tu..


alamak pjg gile aku type..ni mcm esei spm je nih...ke esei sptm? tata sume..kang aku ade ms aku taip lg entri baru..



0 comments: