Wednesday, December 30, 2009

Signifikan Lebuhraya PLUS kpd Kite sume...

    pehey tetibe aku letak gambo pete plak nieh? aku nk kaji peta ke?

sebenornye tu peta lebuhraya PLUS dan destinasi nya..setiap kali aku blk kg ke bidor..mesti ikut jalan highway...dan ms aku tgh drive tu mesti terfikir betapa bersyukur nya aku sbb ade highway..
sbb? sbb memudahkan perjalanan aku...
aku ngaku aku bwk kereta pon x laju...dlm 120km tu kire laju dh pd aku yg memandu kete 1000cc nieh..x bleh lebih dr 120km..kete pulak ringan..hahaha..tp mmg aku bwk kete mmg slow...x caye tanye membe aku sape yg penah naik dgn aku deme tau la....

jd sesape nk race tu sile kan la...gerenti kome menang n rs xde saingan sbb aku bkn pelumba di lebuh raya.
sy sgt menghormati n respek pd sesape yg memandu dgn berhemah walopon die bwk laju speed gile (ade ke yg berhemah??))..

aku bwk kete dr kl ke bidor mkn mase 2jam nk smpai bidor.hahahha gile lmbt...tu pon aku drive dr tol jln duta smpai tjg malim je sbb jimat tol.wakakaka....smpei je tjg malim aku ikut jalan biasa..
tp aperpon dgn highway PLUS ni mmg memudahkan perjalanan kite sume..

aku ingt lg ade iklan yg psl PLUS ni...kalo x silap aku...tagline nye..mengerat kan yg jauh..ke ape tah..aku lupe..tp lebih kurang mcm tu la tag line nye...

sesape shj..mesti sikit or byk mesti berterima kasih kpd Pencetus IDea Highway PLus ...x lain x bukan Tun Dr Mahathir  Bapa Permodenan Msia...di sbbkan idea beliau..walopon ms mule2 bina hgway PLUS ni aku rs cm mustahil je nk siap...n rs membazir lak..tp tu la org kate..pelaburan pembinaan highway ni adalah utk jangka mase pjg...dn sekarang nie...sume golongan merasai laluan lebuhraya PLUS ini..

kalo x silap aku...1st time aku lalu lebuhraya PLUS ms aku form 2 kot..mse tu x sepenuh nya lebuhraya PLUS siap lg....ms tu aku satu famili gi ipoh dgn kerap..jd nk rs nek highway PLUS ni ..ayah aku msuk dr gopeng kot kalo x silap kuor tol simpang pulai kot.hahaah..gleee...dekat je kan..tp nk rs punye psl..

tp ms tu mmg aku rs bes n bangga..aku bersyukur Allah memberikan idea tu pd Tun Mahathir utk buat highway nie...

x lupe juge pd sesape antara kita sume yg weekend marriage...kome pon mesti sedikit sbyk berterima kasih pd hgway nie...

aku rs...walopon dr sudut material nya lebuhraya PLUS ni mcm tiada ape cume lebuh raya...tp
di perspektif lain..terutama dr sudut kejiwaan dan kasih sayang..Lebuhraya PLUS mendekatkan sedara mara yg jauh,,,rakan  & taulan....

ia lebih kpd perkara persaudaraan sesama manusia...terima kasih Tun Mahathir krn memulakan idea pembinaan lebuhraya ni....

terima kasihhhhhh x terhingga kite sume pd Tun Mahathir..tanpa idea beliau...aku terutamanya.mesti susah nk lik bidor...sob sob

dulu aku ingt lg..aku satu famili gi KL mkn mase 5-6 jam ikut jalan biase(persekutuan)...

kpd kite sume..syukur alhamdulillah krn kite ade lebuhraya PLUS yg sgt berjasa ini...

3 comments:

O Ena O said...

ops..gambo credit utk encik google..

silverlady said...

btol3...aku stuju ngn ko...highway byk mjimatkan mase pjalanan...kalo la xde highway mmg bjanggut la nk drive kan?huhu...aku lg rela bayo tol kt highway dr lalu ikut jln biase yg xde tol tu

O Ena O said...

yeehaa...btol btol....kalo xde highway..mesti ko x sangggup nk drive blk kg pezal nad.hehehe...sengey bontot ko drive dr kl ke kuale....hehhe..