Saturday, January 22, 2011

poser & poyo di kalangan kita (pemerhatian ke atas peminat team bola sepak)

salam semua
aku terpikir yg ade sesetengah orang boleh jd peminat man utd atas bbrp sbb:
-sbb umum semua tahu yg Man Utd ni kelab bola sepak paling femes di dunia..even Juventus pon x sglemmer Man Utd nie. jadi kpd sape2 yg x brp minat sgt bola or follow bola atas dasar ikut2(ikut bf atau kengkawan) kalo dh minat man utd nie dah cukup bangga dah.x tau sejarah Man Utd pon takper..asalkan tau
pasal Man Utd sbb tamo di katekan tak updated/tak IN dgn hal2 mcm nie..pastu bile wujud golongan mcm nie..sikit2 psl man u menang ke aper..die la kecoh lebih walhal...kalo ckp psl sejarah/game/seluruh pemain Man Utd mmg kosong tktau aper2...minat MAn Utd berdasarkan kelab ni femes/glemmer/or takut dikatekan tak Intrend adalah sgt poyo aku rase..aku cukup annoying dgn golongan mcm nie..mmg la golongan mcm nie tak kaco orang tp dh memusnahkan initipati sebenor maksud bola sepak keseluruhannya.
-sbb david beckham...ni yang aku rase reason lemah utk sokong man utd..eh skang beckham x main dgn MU lagi okeh..zmn die dh berlalu..aku rase bebudak girls yg minat MU mase time die femes aku rs dh x minat MU dah kot.hahhahah...tak  ke poser mcm nie??..ko nk minat bekham minat lah gila2 pon..tapi kalo tu reason sebenor ko minat MAN U baikk tak yah! buat malu ko jer kt truly peminat bola sepak sebenar..kalo ko minat bekcham saje ko x yah la kecoh ko minat 'the whole team Man Utd' sbb ko bukan truly minat intipati maksud bola sepak sebenar.

kalo minat bola sepak/team bola sepak...even ko minat kelab paling bawah sekali pon..tapi kalo ko truly peminat bola sepak sejati ko mmg patut terima respek dr aku..sbb golongan mcm nie lah peminat bola sepak sebenar yg menyokong sesebuah pasukan bukan atas dasar kelab tu femes/kelab tu paling 'intrend' / atau sbb ade christiano ronaldo atau sbgnya..minat lah sesuatu pasukan tersebut atas dasar jiwe anda sbg peminat bola sepak bkn sekadar mengikut2/atau ikut trend semasa.mungkin sesetengah dr kite ade sbb kuat utk menyokong sesebuah pasukan melainkan sebab-sebab yg aku sebutkan tadi.

knp aku taip entri ni yer?sbb aku ade terjumper salah sorang peminat man utd yg bukan truly MU fan (ternampak kt facebook)  sbb aku rase die pon x kaji sejarah Man Utd keseluruhannya..ade beze dgn truly susah kipeh mati MU dgn peminat 'poser '(POYO) man utd..
 golongan mcm nie patutnye kaji la skit psl MU spy ko x kene gelak dgn man utd truly fans...

dedikasi khas entri ni kpd Pak Mir..die peminat Manchester United sejati! =)

0 comments: