Friday, April 9, 2010

Bidor! Tunggu...! Aku Blk Hari NI ok!

gambar credit to google
Wahh rindu benor aku pd kampung halaman..tapi begitu pon..aku poyo sbb baru je aku blk  bidor 2 minggu lepas..tapi tu la...dah name pon org kampung..mane le boleh lupe pd kampung halaman..kt ats gambo bidor ms hari tak jem..cube kome ghaser kalo kome nk gi Pangkor or Lumut..(tempuh Bidor dulu sbb turun kt pLaza Tol  Bidor..mesti rs pelik ape kehey bIdor Nk JEM?!!) wakakaka..tapi tu la..Bidor jadi tempat nk gi destinasi ke arah Teluk Intan,Lumut,Pangkor,Langkap,dan sbgnye lagik...
kalo time cuti skolah lg azab...adoii..

gambor credit to google
ni sekolah tempat mak aku mengajor sblm nie..tapi mak aku baru jer bertukar sekolah lain 2hb 4 bebaru nie..alhamdulillah..mak aku bertukar jawatan dr jawatan beliau sblm ni kt sekolah seri bidor ....alhamdulillah syukur kpd Allah SWT sekali lagi..selalu kalau ape2 hal aku  jmper mak aku kt sekolah nie..tapi skang tak lagi..mak aku skang ni dh bertukor ke salah satu sekolah rendah kt Ayer Kuning,Kampar,Perak..perghh jauh tuuu dr Bidor..(mcm jauh beno je..peh!)....
 gambar credit to google
ni kt market Bidor...tempat ni mengingatkan aku kepada mak aku yg akan ckp "enaaaa...tolong belikan mak sayoooo sawi kecikkkkk2 tu (pak Choy) kt mereket"..(mereket tu ckp org peghak tu market)...huhuhu..rindunya kt makkkk sbb mak aku tinggal sorang dh beberapa hari dah...sbb ayah aku ade kursus kt genting highland...tapi takpe..petang ni insya Allah Ayah aku balik..semoga Ayah aku selamat sampai ke bidor nanti..insya Allah ameen....takpe la wahai mereket...nanti dlm sabtu or ahad aku jenguk mereket...

ok lah sekian dulu...nanti aku post entri lain..sekian entri tanpe kesimpulan.:)

petang ni lepas keje aku blk Bidor..yahoooo!!!


3 comments:

Ana said...

Good daughter.. My dad meninggal 2006 , so dah takde kampung :-(

Diana Ishak said...

i used to turun bidor liek every month dulu sbb kena gi hutan melintang. bapak jauh okkkk.

O Ena O said...

kak jane: ermm..selagi ena mampu blk ena blk kak..hehehe...jenguk2 org tuee kt kampung..ooo ayah akak dh meninggal..al fatihah untuk ayah kak jane...

kak di: ooo gi hutan melintang..kak di ade bisness ke kt sane? kak di selalu singgah tlk intan?