Wednesday, April 28, 2010

sepi di bulan april

bulan ni aku x post entri sgt sbb kekangan mase dan mcm2 hal yg berlaku dlm hidup aku bln nie
hahahaha...tah le..mcm2 hal tu ade yg baik ade yg buruk..
aku rase jugak kadang2 aku x perlu la rase nk layan sgt org2 yg try too hard utk notice kelebihan yg die ade..
as usual..aku bosan la layan orang-orang mcm nie...asik bercerita dgn aku..aku boleh dpt mcm ni dgn byk..budak laki tu syok kt aku bla2...org laki yg ini minat gak kt aku..bla2...ellooo...ko ni bru kejutan budaya ke? ko ingt seme jantan2 tu nk kt ko ker? kalo gitu aku pon bleh ckp..byk lelaki syok kt aku..tp bkn syok pon..main2 jer la..ko kena la paham..setiap lelaki yg nk kenal ko..bkn semenye ikhlas nk kt ko..bodoh nye ko nieh..tp bile aku ckp direct kang ko sentap lak tanak tego aku kan..pegi mampos org mcm nie..ko bkn besfren aku pon..ko bkn besfren aku tp nk sentap2 ngan aku ..gi mampos ko..aku x kisah la...aku peduli aper..
bkn ko bg aku duit pon..bosan la aku setiap kali kalo bercerita tentang diri die xde la yg tak elok2 pon..mesti nk angkat bakul diri sendiri yg aku jimat..aku simpan duit byk ini n byk ini...aku kemas umah masak sume..
laaaaa...kwan2 bek aku seme jenih ppuan misali masak seme..tp deme anggap mende tu prkara biase la..xde pon nk  heboh2 kt aku..aku je jd segan sbb aku ni maleh..uhuhuhu...
knp sesetengah manusia suke nk ckp die baik..die elok..die cantik...ohhh ko ingt org puji ko cantik seme deme ikhlas ke puji..? aku ckp terang2 la...skang bile dh byk tempuh mcm2..aku rs aku mcm bkn ena yg dulu lagik..ena yg dulu suke sgt di biarkan diri nye di pijak org..tp skang..aku lebih suke lindungi diri aku dr dipijak org2...aku lebih ckp direct...yg kadang2 buat org sakit hati dgn aku..tah la..ade setengah pengalaman hidup tu yg aku ingt smpei skang..di mana bdk umah aku penah pandang sepi seblah mate dgn aku..sbb aku buat keputusan yg buruk dlm hidup aku..mcm-mcm la...aku ingt smpei skang..susah wei nk jmpe orang yg boleh susah senang dgn kite..sgt susah..kpd bekas hsmate aku yg penah hadapkan aku ke 'mahkamah' dulu...aku ingt mende tu smpei skang wei..aku ingt!..aku xbleh lupe..aku sakit...mane leh lupe wei...tp xpe..Allah Maha Besar...Alla tau ape yg aku lalui...Ya Allah tabahkan lah hati hamba-Mu ini...

0 comments: