Saturday, February 27, 2010

beno ke aku orghang peghak sejati? aajenyee idakkk! =( tp aku tetap peghak sejati! =)

Kuiz Bhs Peghakhuhuhuu...aku ade cube jawab kuiz bhs peghak dlm pesbook tapi mase tu opah chu aku yg ngajor dan bagitau jawapan nya...keji kan?(dan aku lulus dan dpt jwb sume soklan hasil bantuan opah chu aku) huhu..bkn peghak beno aku nie..yer la..opah chu aku mmg perak puree..die perak belah kg gajah kat area pulo tigeeee yg mmg terkenal dgn pekat bhs peghak nya...kt kuiz  sini aku baru try nk jawab semua soalan secara sendiri2 tanpe tanye pd sesapepon termsk mak aku..tp..malangnya aku tak berapa ghetiii ape jawapan nya.huwaaa..sedih siot..malu aku sbg org peghak sejati nieh...kalo opah chu aku tu..die lebih tau bhs peghak..yg bg aku soalan2 kt kuiz tu soalan nya lebih pd bhs pure peghak yg lebih 'teknikal' sedangkan ape yg ckp seharian adalah bhs peghak yg bese yg bleh org lain paham..cth mcm 'deme' 'kome' 'mike' 'teman' 'paneh' tu kire bhs peghak yg org bukan peghak pon bleh paham..tapi macam mane plak kalo bhs peghak yg lebih 'teknikal' mcm 'meraban teben' 'labi-labi''"Usah mike ngocah ayah mike tu.." 'libang-libu' huuaaawaaa sseries aku ckp...aku tak pasti atau pon terus terang ckp xtau..huhuhu..aku maleh nk gi tanye kt mak aku sbb die pon tgh sedap tido tu...mak aku mmg terer ckp peghak sbb opah akuu belah mak mmg asal dr kg gajah...sbb kalo mak aku jumpe or dpt borak dgnn orang yg same speses tmpat dr area kg gajah..abeh siap segala bhs peghak kuor yg aku xtau pon ape maksud nya..huhuhu..sedih siot..malu aku org peghak tp x pass lagi ckp peghak dan maksud2nya.takpe..selagi masih ade waktu..aku akn belajo lg dengan dlm bhs peghak nie..of coz sikap kenegerian aku tinggi tapi aku boleh je mingle dgn org dr negeri lain..aku tak malu ckp aku org kampung sbb aku berbangga dgn kampung aku.
eh melalut plak entri aku nie..jadi ape kaedah nya?? aku nk ke terus jawab soklan kuiz tu? dgn penuh malu2 aku rs..aku lebih baik belajo dulu bhs peghak yg lebih teknikal tu...baru beno aku peghak sejati!! maju negeri perak selamanya! daulat tuanku.(tetibe plak patriotik)

0 comments: