Sunday, February 28, 2010

kenapa org lain sibuk2 pasal kisah negeri aku?

baru-baru ni mahkamah membuat keputusan yg dato seri zambry adalah MB Perak yang sah.
jadi ramai orang mau pon blogger yg ade tdak setuju akan keputusan itu.deme kate bek tak payah buat pilihanraya..suruh je Sultan or Raja yang terus pilih MB mane yg deme suke.ok kt sini isu nya is
deme x pueh ati sbb takde pilihanraya dan sbb  dato seri Zambry menduduki 'kerusi' MB dgn majoriti mudah.skit je beze nyer pon..hmm kt sini setelah aku tengok dan perhatikan aper yg MB Perak sblm ni buat ..aku tgk beliau asyik2 mengungkit psl aper yg kerajaan BN sblm nie buat..dgn erti kate lain..suke sgt berpolitik.x abeh2 dr stat mentadbir smpei lah sudahnya 3 adun buat keputusan keluar dr parti masing2.

ok tamat cite kt ctu..kang x pasal aku kene saman ke kene isa ke parah mase depan aku..huhuu...dan selepas dato seri Zambry mengambil alih tampuk pemerintahan negeri perak..aku dpt rasekan perbezaan nya..beliau lebih suke buat kerja,,,merencanakan pembangunan negeri perak.dan mcm2 lg ektiviti yg die buat..utk lebih tau lanjut sila lawat blog peribadi dan rasmi dato seri Zambry ....utk sesape yg  org perak mahupon bkn org perak..anak perak di perantauan atau sebagainya..sila-silah lawat blog beliau yerk..ok aku ni bkn la tau sgt psl politik...dan jgn anggap aku xtau aper yg org anti kerajaan buat dlm alam maya ini...spekulasi itu dan  ini..rasuah la tu la..gomen skang rasuah la saalah gune kuasa la..mcm la parti2 anti kerajaan bersih sgt..aku skang ini dah nyampah dgn isu politik sebenornye walopon aku suke politik..sbb org skang gune politik utk kepentingan diri sendiri bkn utk survival ms depan negara lagi...baik dlm gomen or pmbangkang.

kpd wakil rakyat/para menteri/ahli parlimen dan sbgnya dr parti umno dan BN ...sbg rakyat biasa...jgn laayan sgt provokasi phak pembangkang...kalo di layan mmg isu nya takkan pernah abeh...dr stat pilihanraya 2008 smpei la skang..tak abeh2 berpolitik...kpd pihak yg tewas dlm isu MB Perak tungggu shj pilihanraya 2012/2013 nanti...

aper pon kpd sume wakil rakyat pembangkang maupon UMNO dn BN...bekerjalah utk rakyat...setiap aduan rakyat tu harus di ambil serius...sbb anda sume adalah pilihan rakyat...tambah lak aku ni pengundi berdaftar bermula dr pilihanraya 2004 (yes aku baru shj mengundi 2kali..aku pengundi baru jugak la)..

kpd MB Perak semoga dato seri berusaha bersungguh utk terus memajukan negeri Perak yg saya sgt cintai ini.

kpd yg tak berkenan dgn isu nie..sila2 lah anto komen..hahaha...

2 comments:

fazemy said...

Sapepun menterinya..kita sbg rakyat sama saja. huu

O Ena O said...

yup2...same2 kite memajukan negara okesh...hehehe ..tqvm utk komen td k..