Friday, February 26, 2010

status manusia

segelintir manusia,di mase kecil nya die mungkin tidak menikmati hidup mewah atau senang atau selesa.
jd bile dh besar ...menikmati hidup senang atau pon berkahwin dgn anak org kaya...mungkin die rs terkejut sikit atau anggap diri die dh cukup mewah..maka ia perlu di gembar gemburkan kpd sume orang samada melalui frenster facebook atau ape shj bhn media yg pihak umum bleh nmpk kehidupan mereka.
tapi suatu yg paling ketara adalah melalui status di facebook..setiap org akan update status masing2..tp aku pelik jugak la..knp plg banyak status akan appear tentang kegiatan yg menjurus ke arah menunjukkan'hari lepak di cooffee bean' 'hari ni lepak di starbucks' 'hari ni shopping di pavilion atau ikea'
'melepak di coffee house' 'melancong ke singapore,paris,europe' atau pelbagai lg status update yg di tunjuk pd facebook.tp knp perlu memberitahu status update yg 'mewah2 shj'?? kenapa ko tak kate "hari ni melepak di pasar mlm' 'hari ni gi beliikan di pasar chow kit' hari ni beli baju tshirt di pasar mlm'...knp ye manusia2 yg berkenaan tidak update status yg begini ye? adekah kehidupan deme mmg mewah sentiasa dr pagi ke mlm? misalnya...kalo die rs die mewah la kan..pagi mkn mahal2..x main la mkn nasik lemak tepi jalan..kalo plg cikai mau mkn nasik lemak kt laksa shack..pergh mewah beno tu..tgh hari lak mkn mewah di restoran mewah2 (sori aku xtau mane restoran mewah2 sbb aku ni x penah mkn kt tempat restoran mewah)..wah mmg kaye la manusia ini..
tp brp ramai org2 mewah yg ikut mcm tan sri syed mukhtar al bukhary?tan sri syed mukhtar seorg jutawan low profile yg jarang memaparkan kehidupan mewahnya...tan sri syed mukhtar penah berkate..kalo sy mewah ade org lain ade yg lagi2 sgt mewah dari sy..aha tu la kenyataan yg beliau penah buat bile org tgk die ni serba sederhana..tp bg sesetengah golongan yg baru nk rs mewah atau senang..mungkin die rs terkejut dan hebat nye bergelar org mewah nie..sbb sume org sanjung dan org pandang tinggi..
maka..tidak hairan lah setiap status kt facebook menampilkan gaye2 hidup mewah sesetengah manusia ini.
kpd aku...peringatan di berikan supaya aku tidak mengikut gaye hidup org lain.supaya aku tak mendongak ke langit sentiasa...ingat lah ena..sentiasalah ko bersederhana..sbb..aku sendiri pon ade gak sedara mara yg kaye raye..tp tak plak kecoh die setiap hari2 lepak ikea,or pavilion or stabux or coffee bean..or tgl fridays ke...sbb bg deme...kehidupan mewah bkn la perlu di tonjol2kan...tu cume sebuah kehidupan...kpd manusia2 ini..mohon maaf kalo entri ni mcm pedas skit...tp entri ni cume paparan secara umum yg dh lame aku berfikir dlm otak ni..

0 comments: