Friday, February 26, 2010

Ragam Manusia ini

minggu ini merupakan minggu yg mendukacita kan...aku agak kurang bernasib baik berbanding manusia ini.
ttak mengape..sbb minggu mungkin rezeki manusia ini dh sampai dulu..aku belum lagi smpai..
aku agak kecewa..tapi aku bijak mennyembunyi kan kekecewaan aku.aku tidak mahu di anggap aku lemah hanya kerana perkara itu,sbb? sbb aku tau hari rezeki aku akn tiba juga cume mungkin bkn masa sekarang.
tp aku tak la kecewa sesangat...seketika je aku down..pastu aku kembali bersemangat sbb aku ada byk perkara yg perlu di pkirkan sekarang nie..takde mase nk pkir psl perkara tu..insya Allah..aku yakin rezeki Allah tentukan..hanya Allah yg Maha Mengetahui bila mase nya turn aku.
manusia ini sangat gembira sangat seronok sangat riak smapikan aku betol2 dpt mengenali diri nya di sisi yg lain..
sisi yg lain? jawapan nya menongkah ke langit tanpa melihat ke bawah..aku rase manusia ini jarang mendapat sesuatu yg berbentuk kemenangan dlm hidup die..sbb tu sekali die dpt seolah2 org lain tidak pernah mendapat habuan yg sama.oh aku sangat2 iritating akan sikap manusia ini..tersangat2 riak dan bongkak seolah2 diri manusia ini sgt hebat.
aku sgt benci akan sikap manusia ini di sisi yg ini..manusia ini baik..mmg baik..tp ikhlas kah? atau pon bukan baik tapi keanak anakan.kasihan manusia ini.die tidak matang lg dlm melayari kehidupan yg penuh duka,suka jatuh dan bangun.
ya..saat ini saat manusia ini meraikan kemenangan nya..tapi siapa sangka..di sebalik nya di sekeliling nya orang2 meluat dan menyampah di atas sikap ke riaakan dan keanak2kan manusia ini. doaku pd Allah supaya aku tidak terus berputus asa..
hmmm mungkin akn ade lagi entri tentang ragam manusia ini? sbb sikap manusia ini sgt aku meluat.

0 comments: